20091005-DZ-Werkte wethouder uit Zaanstad mee aan belastingontduiking?

maandag 05 oktober 2009

De eerste resultaten van het onderzoek naar de vermeende malversaties door opeenvolgende colleges van B&W van Zaanstad zijn bekend gemaakt in een onlangs verschenen rapport. Het Dagblad voor de Zaanstreek (NHD) publiceerde vanochtend een artikel (zie onder) over dit onderzoek. Het meest opvellende deel uit dit onderzoek komt voor rekening van wethouder PIET KEIJZER (SP).

Het ‘Voorslagterrein’ werd door B&W van Zaanstad aangeboden voor 1 euro aan projectontwikkelaar OBAN. “Volgens wethouder Piet Keijzer wordt daar wel een ‘normale’ prijs voor betaald, maar zijn de zaken anders gere┬¡geld om overdrachtsbelasting uit te sparen” schrijft het NHD.

De fractie van DEMOCRATISCH ZAANSTAD vraagt zich af of een dergelijke constructie normaal is in gemeenteland. Wel is zeker dat dergelijke constructies in het bedrijfsleven door de fiscus scherp veroordeeld worden.

Wij zullen zodra het rapport digitaal beschikbaar komt het per onmiddellijk op onze website plaatsen. Op dit moment kunnen wij u nog geen deelgenoot maken want wij beschikken uitsluitend over een slecht gekopieerd exemplaar.