20090115-DZ-Voorslagterrein-update II-

Bron: http://www.democratischzaanstad.nl

donderdag 15 januari 2009
Medewerkers van de dienst Stad van Zaanstad hielpen mee het dennenbos op het voorslagterrein vorm te geven.

Na de feestdagen brachten ambtenaren kerstbomen naar het Voorslagterrein om herplant te worden. Volgens ingewijden is deze actie in het verkeerde keelgat van een aantal leidinggevende ambtenaren geschoten, en misschien zelfs wel de wethouder(s). Men is naarstig op zoek naar de ondeugende ambtenaren die het gezag’ hebben getart met deze actie (sic).

Veronderstel dat die ambtenaren gevonden worden? Wat gebeurt er dan met ze? Verdwijnen ze in de verhoorkelders? Worden ze ontslagen? Berispt? Krijgen ze een aantekening? Waarom is men op zoek naar deze ambtenaren?

Naar verluid is er zelfs een order uitgegaan om per onmiddellijk het Voorslag terrein te ontdoen van de nieuwe jonge aanplant. Volgens onze bronnen geeft de dienst die dat befhel uit moet voeren niet thuis. “we hebben andere prioriteiten” was de reactie bij de opdracht.

Jonge aanplant op het Voorslagterrein

uit ‘bekendmakingen’in rodi pers(pravda) van de gemeente Zaanstad van 14 januari 2009

Vincent van Goghweg

Tijdens de uitvoering van de saneringswerkzaamheden hebben wij een melding ontvangen van de uitvoering dat er sprake was van “onvoorziene omstandigheden”. Na beoordeling van de ingediende aanvullende gegevens is gebleken dat er sprake was van een wijziging van de ligging van de locatie als gevolg van een inmeetfout in het saneringsplan.

ÔÇóÔÇó De omvang van de verontreiniging wijkt niet af van het saneringsplan en blijft binnen het kadastrale perceel;

ÔÇóÔÇó De concentraties voor minerale olie en aromaten zijn lager dan in het saneringsplan;

ÔÇó De terugsaneerwaarde en het saneringsdoel blijven hetzelfde. Gezien het bovenstaande is besloten om in te stemmen met de wijziging van het saneringsplan voor wat betreft de locatie van de verontreiniging. De genoemde wijziging dient te worden beschreven in het evaluatieverslag en het logboek.

Inzage: alle stukken liggen zes weken, m.i.v. 14 januari 2009, na telefonische afspraak (14 075) ter inzage bij de Afd. Klantcontact Vergunningen in Railpoint Office.

Bezwaar: belanghebbenden kunnen schriftelijk bezwaar maken tegen deze beschikking binnen zes weken na de dag waarop deze beschikking wordt verzonden, bij B & W, Postbus 2000, 1500 GA Zaanstad. Het indienen van bezwaar heeft geen schorsende werking. Om de inwerkingtreding van het besluit en de gevolgen daarvan op te schorten kan om een voorlopige voorziening worden verzocht. Een verzoek om een voorlopige voorziening is alleen mogelijk indien bezwaar is gemaakt. Richt het verzoek aan de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag.

Informatie/mondelinge zienswijzen: dhr. R. Swaalf (075) 681 64 66

(Dienst Wijken, afd. Milieu- en gebruikstoezicht).

Wij verzoeken u in correspondentie de Wbb-code te vermelden

(NH/390/0731/840).

Laatst geupdate op ( zaterdag 17 januari 2009 )