Categoriearchief: Speeldoos

alles m.b.t de Speeldoos

20020411-NHD-Vervelend voor de burger

Gepubliceerd op 11 april 2002, 11:42

Twee weken geleden werd voor de buurt een voorlichtingsavond gehouden en daar is het plan voor de bouw van tien woningen niet ter sprake geweest – de organisatoren van die avond wisten zelfs niets van dit bouwplan. De woordvoerder probeert alvast de voor de hand liggende verbazing te sussen: ,,Klinkt misschien gek, maar het is waar.”

Vervelend – gek – raar. Zelden drukken overheden zich in zulke begrijpelijke termen uit als Zaanstad dit keer. Het verdient bijna de schoonheidsprijs. Ware het niet dat inmiddels de eerste van de tien huizen al klaar is. Zelden is een bouwbedrijf sneller geweest.

Spek en bonen
Voor de hand ligt maar één conclusie: ook als de betrokken organisatoren twee weken geleden wel op de hoogte waren geweest van het plan en zelfs als er toen wel over gesproken was, dan nog had de burger het gevoel gehad dat hij er voor spek en bonen had bijgezeten. De race was toen toch al gelopen. Zaanstad moet zich realiseren dat dat gevoel pas echt vervelend is voor zijn burgers, heel vervelend.