Categoriearchief: Pinokkio

alles m.b.t. Pinokkio

Opening Medisch Centrum Zaanzorg in Van Raaltenpark aanstaande

Op 9 januari om 15.30 uur zal wethouder Dick Emmer het nieuwe Medisch Centrum Zaanzorg in het Van Raaltenpark officieel openen. Na een verbouwing van ongeveer een jaar heeft het quarantainegebouw van het voormalige ziekenhuis na jaren van leegstand weer een nieuwe bestemming gekregen. In de nieuwe praktijk vestigen zich naast de huisartsenpraktijk van Van Loenen een diëtiste, psycholoog, logopedisten, een audicien, fysiotherapeuten en mogelijk eveneens een apotheker.

Op 12 januari 2015 start de patiëntenzorg op de nieuwe locatie en patiënten van de praktijk krijgen op zaterdag 10 januari de gelegenheid om het nieuwe gebouw te bezichtigen. De nieuwe locatie is per auto te bereiken via de ingang aan de Van Goyenkade. Er is een 14-tal parkeerplaatsen voor dit doel aangelegd. Te voet is de praktijk ook via een deur in het hek van het zijpad aan de zijde van de Govert Flinckstraat bereikbaar. Geheel volgens de afspraken zijn voor de renovatie en herinrichting geen bomen gekapt en is uitsluitend sprake van verwijdering van enige wildgroei. Bovendien komen op de duikers in de vaart bij de ingang van het Van Raaltenpark, die enige tijd geleden zijn vervangen, binnenkort enkele bomen in struikvorm terug ter vervanging van het groen dat daar voor de herstelwerkzaamheden in 2013 was komen te vervallen.

Medisch centrum in Pinokkio al volledig verhuurd

Huisarts van Loenen, eigenaar van het voormalige Pinokkio schrijft op zijn website www.gezinsdokter.com, dat alle ruimten in het toekomstige medisch centrum al verhuurd zijn.  Op het terrein zullen 17 parkeerplekken worden aangelegd zodat patienten dichtbij de praktijk kunnen parkeren. Voor een goede bereikbaarheid zal -naast de ingang aan de Van Goyenkade welke toegankelijk is voor auto’s- de oude toegang voor voetgangers vanaf de Govert flinkcstraat weer in gebruik worden genomen.
Het medisch centrum zal volgens Van Loenen buiten de huisartsenpraktijk bestaan uit een fysiotherapeut, logopedisten, een apotheek uitgiftepost, een laboratorium en een oefentherapeut.
De planning is dat alles eind 2014 is gerealiseerd.

Huisarts van Loenen koopt Pinokkio

Huisarts A. van Loenen, nu gevestigd in een praktijkruimte aan de Westzijde, is de nieuwe eigenaar van het voormalige orthopedagogisch dagcentrum Pinokkio. Het gebouw, dat gelegen is in de tuin van het Van Raaltenpark, was tot vier jaar geleden in gebruik als dagopvang voor gehandicapten. Oorspronkelijk maakte het pand deel uit van het Gemeente Ziekenhuis. Het was een quarantainegebouw, waarin de patiënten werden verzorgd die leden aan gevaarlijke besmettelijke ziekten, als tuberculose en cholera. Eerst zullen de huisartsen Van Loenen en Petra van de huisartsenpraktijk hun intrek in het gebouw nemen. Daarnaast zullen de mogelijkheden worden bekeken om eveneens een fysiotherapeut en een apotheek voor het pand aan te trekken, waarmee de locatie zou kunnen uitgroeien tot een paramedisch centrum. Aangezien het pand is gelegen midden in de Schildersbuurt, waar dokter Van Loenen veel patiënten heeft, lijkt de plek in veel opzichten een ideale locatie.

20070601-NHD-Schade Pinokkio verhalen op ouders

Gepubliceerd op 01 juni 2007, 19:36

Zaandam – Niet alleen de politie, ook buurtbewoners zelf kunnen ervoor zorgen dat de overlast door hangjongeren afneemt.

Dat vindt de bewonersvereniging Schildersbuurt, Waddenbuurt en Koog Bloemwijk. Zij wil jongeren die vernielingen aanrichten, confronteren met de consequenties van hun (wan)gedrag en waar mogelijk ouders aansprakelijk stellen voor schade. Dit naar aanleiding van vernielingen aan speeltoestellen van dagopvang Pinokkio.

20070419-NHD-Veel overlast hangjeugd in Zaanstad

Gepubliceerd op 19 april 2007, 20:00

ZAANSTAD – Overlast door hangjeugd dreigt in de gemeente Zaanstad een steeds groter probleem te worden. Zo is het regelmatig raak in de Zaandamse wijken Westerwatering en de Schildersbuurt, en in Westerkoog in Koog aan de Zaan. De politie lijkt handen te kort te komen.

In de Schildersbuurt is Pinokkio, het kinderdagverblijf voor verstandelijk (en vaak ook lichamelijk) gehandicapte kinderen, kortgeleden voor de zoveelste keer slachtoffer geworden van vandalisme. ,,Je wordt er verdrietig, maar ook woest van”, zegt een lid van de oudercommissie. ,,Dat een groep ‘gezonde’ kinderen steeds de spullen vernielt van kinderen die volledig afhankelijk zijn en het dus toch al niet zo makkelijk hebben. Waarom doen ze dat nou toch?” Ze geeft zelf antwoord op haar eigen vraag. ,,Ze vervelen zich een hoedje, denk ik. Ga piano spelen of in een bandje, doe eens iets leuks zou ik zo zeggen. Nu moeten wij weer geld bijeenschrapen voor een nieuwe trampoline, bij de verzekeraar houdt het ook een keer op.” Vrijdag bericht deze krant uit de Schildersbuurt, zaterdag uit Westerwatering en volgende week uit Assendelft.

Stad en Streek 1: Pinokkio moe van hangjeugd