eerste stap mediation bewonersvereniging en gemeente

De bewonersvereniging en de gemeente gaan binnenkort de eerste stap zetten met mediator Wim Meijer van Wim Meijer Mediation.

Aanvankelijk kon het bestuur het niet eens worden met de gemeente.

De gemeente wilde dat wij een bijdrage in de kosten zouden leveren. Wij zijn echter van mening dat dat de gemeenteraad het gemeentebestuur opdracht heeft gegeven te zoeken naar een mediator. Dat is geen keuze van ons en ook geen opdracht aan ons. Wij hebben echter geen bezwaar tegen mediation, maar willen en kunnen daar geen financiëele ijdrage aan leveren. Wij hebben ook twijfels aan het nut van mediation, zolang het gemeentebestuur vooraf niet duidelijk maakt te willen/kunnen bewegen in de kwestie Voorslagterrein. Als daar geen uitspraak in komt heeft mediation in onze ogen geen zin, want dan staat vooraf vast dat er niets zal veranderen. Onze tijd is te kostbaar om te praten om het praten. Raadsgriffier mevrouw Ransdorp heeft voorgesteld om eerst orienterend te praten met de mediator, op kosten van de gemeente en daarna te zien of het zin heeft om verder te praten.

Er is nog geen datum afgesproken, wij denken dat dit de komende week duidelijk wordt.