20080308-DZ-Gemeentebestuur deze week 2x in de fout

Bron: http://www.democratischzaanstad.nl

zaterdag 08 maart 2008

De internationale schalt weer door de Zaanstreek.

Een raadslid van een collegepartij mag ongestraft een gerenommeerd Zaans bedrijf affakkelen, en aperte leugens over de Jedeloo school ontsieren deze politieke week.

Over de Jedeloo school aan de Westzijde kunnen we kort zijn. Nadat het College wekenlang niet wilde antwoorden op schriftelijke vragen die wij in januari gesteld handden moest er een dwangbericht van onze kant aan te pas komen om eindelijk antwoorden te krijgen. Het gevoel van onfatsoen wordt nog versterkt doordat in dit bericht sprake is van een uiterst pover excuus, en er wordt niet eens gesproken over de reden van de vertraging’. De insiders weten genoeg. Opnieuw wordt er een duister spel gepleegd rond dit monument van herinnering.

Binnenkort zullen wij met documenten op deze site onze uitspraken staven.

De Jedeloo school in januari 2007

Je kunt veel zeggen over de teloorgang van de voedsel industrie in Zaanstad. Boeken kun je er over schrijven. Bij voorbeeld Cacao de Zaan, Honig, de Bijenkorf, Verkade, zijn niet meer in Zaanse handen. Daarmee vervalt ook een stuk trots. Trots op de eigen streek, op het industrieel (molen) verleden. Een ex Maoist mag van alles roepen over een keihard werkende Zaanse ondernemer en krijgt de zegen mee van dit college.

De ronduit beschamende reactie op onze vragen van dit (PvdA, GL, CDA en SP) college zal niet bijdragen tot een goede verstandhouding met Zaanse ondernemers. Vandaag is het van Wijngaarden (Zaanse mayonaise) maar morgen kan de bemoeizuchtbij voorbeeld Genius-Klinkenberg (werkt voor Boeing vliegtuig industrie)treffen. Of elke andere industrie, of onderneming, die niet in het rode boekje’ past. Vergelijkingen dringen zich op, maar u weet er zelf ook tientallen te benoemen, schatten wij. Veronderstel dat van Wijngaarden de GROTE ROERGANGER in het openbaar zal bekritiseren om het feit dat de SP raad en kamerleden hun complete verdienste moet afdragen aan de sekteleider. Het SP huis zou te klein zijn en het dak van het Bannehof vliegen.

Het college had er in dit geval goed aan gedaan de SP te berispen of om zijn minst te zeggen dat de reactie van DE GROOT (via deze link kunt u kennis maken met de wereldvreemde indeeën van De Groot) ÔÇÿniet zo slim’ is geweest. Voor de potentiële deelnemers aan het prestigieuze “First in food” project van Hans Luiten had dat een signaal geweest dat Zaanstad het serieus meent met “First in Food”. Nu begint die slogan te lijken op de onnozele slogan “Zaanstad sportstad”of het nog misplaatster “Top van de Randstad “

Active Image