20090702-SWKB-Uitslagen funderingsonderzoek opnieuw vertraagd

Gisteren – 1 juli 2009 – hebben wij vernomen dat wij de rapportages van het funderingsonderzoek in onze wijk in augustus 2009 zullen ontvangen.

In eerste instantie zouden de rapportages in het eerste kwartaal van 2009 in ons bezit zijn. Per bief van 16 februari 2009 heeft de gemeente ons bericht dat de rapportages naar verwachting in juli 2009 klaar zouden zijn en worden toegestuurd. Dat wordt nu dus augustus 2009. De gemeente heeft een informatiebijeenkomst gepland op zaterdag 5 september 2009.

Het bovenstaande wordt nog bevestigd door de gemeente middels een brief die een dezer dagen op uw deurmat moet vallen.

De reden van de vertragingen is ons niet bekend. Wellicht staat dit in de voornoemde brief. Wel is ons ter ore gekomen dat een bewoner uit een andere wijk in Zaanstad de onderzoeksmethode van Wareco – onderbouwd met een onderzoek uitgevoerd door TNO – ter discussie heeft gesteld.