Privacybeleid

Wie zijn we

Bewonersvereniging Schilders- en Waddenbuurt en Koog Bloemwijk.
Secretariaat: Hobbemastraat 7, 1506 JV Zaandam
Ons website-adres is: https://www.bewonersverenigingswkb.nl.
KVK nummer: 40618071

Annechris de Cok, penningmeester en ledenadministrateur van De Bewonersvereniging SWKB is tevens de Functionaris Gegevensbescherming van De Bewonersvereniging SWKB en verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.

Welke persoonlijke data we verzamelen en waarom we het verzamelen

Reacties

Als bezoekers reacties achterlaten op de site, verzamelen we de data getoond in het reactieformulier en ook het IP-adres van de bezoeker en de browser gebruikersagent-string om spam-opsporing te helpen.

Een geanonimiseerde string, gemaakt op basis van je e-mailadres (dit wordt ook een hash genoemd) kan worden gestuurd naar de Gravatar service indien je dit gebruikt. De privacybeleidspagina kun je hier vinden: https://automattic.com/privacy/. Nadat je reactie is goedgekeurd, is je profielfoto publiekelijk zichtbaar in de context van je reactie.

Media

Als je een geregistreerde gebruiker bent en afbeeldingen naar de site upload, moet je voorkomen dat je afbeeldingen upload met daarin EXIF GPS locatie gegevens. Bezoekers van de website kunnen de afbeeldingen van de website downloaden en de locatiegegevens inzien.

Nieuwsbrieven

Wanneer je je abonneert op de nieuwsbrief  verzamelen we de data getoond in het inschrijfformulier – voornaam, achternaam en e-mail adres –  en ook het IP-adres van de bezoeker en de browser gebruikersagent string om spam opsporing te helpen.

De gegevens van abonnees kunnen worden gebruikt voor marketing doeleinden en voor het toezenden van belangrijke informatie m.b.t. de dienstverlening aan bestaande klanten van PGiT.

Abonnees van de nieuwsbrief kunnen zich afmelden via de link onderaan de nieuwsbrief

Contactformulieren

Wanneer je contact met ons opneemt d.m.v. het contactformulier of je opgeeft als lid d.m.v. het aanmeld formulier verzamelen we de data waarom in deze formulieren gevraagd wordt: naam en e-mail adres en – als u zich opgeeft als lid – adresgegevens en telefoonnummer(s).
Ook het IP-adres van de bezoeker en de browser gebruikersagent string worden verzameld om spam opsporing te helpen.
Daarnaast bewaren we de gegevens die je in het bericht zelf hebt gezet.

De via deze formulieren ingezonden informatie wordt niet gebruikt voor marketing doeleinden, maar kan wel worden gebruikt voor het toezenden van belangrijke informatie m.b.t. de dienstverlening aan bestaande leden van De Bewonersvereniging SWKB.

Ingesloten inhoud van andere websites

Berichten op deze site kunnen ingesloten (embedded) inhoud tonen. Bijvoorbeeld video’s, afbeeldingen, berichten). Ingesloten inhoud van andere websites gedraagd zich exact hetzelfde als alsof de bezoeker deze andere heeft website bezocht.

De Bewonersvereniging SWKB zorgt ervoor dat in voorkomend geval alleen vertrouwde websites van derden aan  de website vanDe Bewonersvereniging SWKB worden verbonden. De Bewonersvereniging SWKB raadt u niettemin aan om de privacyverklaring van deze websites te lezen alvorens van deze websites gebruik te maken.

Analytics

Deze website maakt gebruik van Google Analytics om geanomiseerde gevens te verzamelen over het bezoekersgedrag op onze website.
Om websitebezoekers meer invloed te geven over hoe hun gegevens worden verzameld door Google Analytics, heeft Google de Google Analytics Opt-out Browser Add-on ontwikkeld. De add-on communiceert met het Google Analytics JavaScript (ga.js) om aan te geven dat er geen informatie over het websitebezoek mag worden verzonden naar Google Analytics. Deze Add-on is hier te vinden: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout? hl=nl
De privacyverklaring van Google is te vinden op https://policies.google.com/privacy?hl=nl

Met wie we jouw data delen

De Bewonersvereniging SWKB verstrekt zelf geen gegevens aan derden, tenzij dat noodzakelijk is in het kader van de uitvoering van de (verwerkers)overeenkomst die met de webhoster PGiT is afgesloten, of als dit wettelijk verplicht is.

PGiT kan als reseller van hostingdiensten gegevens opslaan bij en doorgeven aan de Nederlandse hostingpartner Antagonist B.V. Deze partner is betrokken bij de uitvoering van de verwerkersovereenkomst.
Zowel PGiT als Antagonist B.V. doen er alles aan om uw informatie en website te beveiligen.
Het beveiligingsbeleid en privacybeleid van PGiT is te vinden op https://www.pgit.nl/privacybeleid/
Het beveiligingsbeleid van Antagonist is te vinden op https://www.antagonist.nl/downloads/informatiebeveiligingsbeleid.
De privacyverklaring van Antagonist is te vinden op https://www.antagonist.nl/downloads/privacybeleid.pdf.

In geval van een vermoeden van fraude of misbruik van deze hostingdiensten kunnen persoonsgegevens aan de bevoegde autoriteiten worden overhandigd.

Hoe lang we jouw data bewaren

De Bewonersvereniging SWKB bewaart  persoonsgegevens zolang als nodig om de doelen te realiseren waarvoor deze gegevens worden verzameld, of voor de duur van een overeenkomst. Daarna bewaart De Bewonersvereniging SWKB persoons- of betaalgegevens vanwege de fiscale bewaarplicht nog maximaal zeven jaar.

Wanneer je een reactie achterlaat dan wordt die reactie en de metadata van die reactie voor altijd bewaard. Op deze manier kunnen we vervolgreacties automatisch herkennen en goedkeuren in plaats van dat we ze moeten modereren.

Voor gebruikers die geregistreerd op onze website (indien van toepassing), bewaren we ook persoonlijke informatie in hun gebruikersprofiel. Alle gebruikers kunnen hun persoonlijke informatie bekijken, wijzigen of verwijderen op ieder moment (de gebruikersnaam kan niet gewijzigd worden). Website beheerders kunnen deze informatie ook bekijken en wijzigen.

Welke rechten je hebt over je data

Als je een account hebt op deze site of je hebt reacties achter gelaten, kan je verzoeken om een exportbestand van je persoonlijke data die we van je hebben, inclusief alle data die je ons opgegeven hebt.
Je kan ook verzoeken dat we enige persoonlijke data die we van je hebben verwijderen. Dit bevat geen data die we verplicht moeten bewaren in verband met administratieve, wettelijke of beveiligings doeleinden.
Om misbruik te voorkomen kunnen wij daarbij vragen om je degelijk te identificeren door een kopie van uw identiteitsbewijs te sturen. Maak in deze kopie je pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van je privacy.

Op grond van de privacywetgeving heb je ook het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens tegen verwerkingen van persoonsgegevens. Hiervoor kun je contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons

Waar we jouw data naartoe sturen

Reacties van bezoekers kunnen door de geautomatiseerde spam detectie service van Aksimet geleid worden.

Van deze website worden regelmatig backups gemaakt en in een beveiligde omgeving bewaard bij de hosting partner Antagonist en bij de volgende cloud providers: Google Drive en Dropbox.
De privacyverklaring van Dropbox is te vinden op https://www.dropbox.com/privacy

Contactinformatie

Contact opnemen kan via hetvia het contactformulier op de contact pagina of via telefoonnummer 06-58950393

Aanvullende informatie

Hoe we jouw data beveiligen

De Bewonersvereniging SWKB neemt de bescherming van je gegevens serieus en neemt d.m.v. verschillende technieken waaronder versleuteling en wachtwoordbeveiliging passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan.

WordPress, plugins en thema worden dagelijks gemonitord op gevoeligheden en updates door PGiT.
Updates worden zo snel als mogelijk uitgevoerd door PGiT, of (automatisch m.b.v. Patchman) door de hostingprovider Antagonist.

De gegevensoverdracht van en naar deze website website is d.m.v. SSL beveiligd.

Verder is deze website is op meerder manieren beveiligd met behulp van Wordfence,

Uiteraard neemt De Bewonersvereniging SWKB ook offline beveiligingsmaatregelen om misbruik van en ongeautoriseerde toegang tot persoonsgegevens te beperken.

Als je echter de indruk hebt dat je gegevens niet goed beveiligd zijn of als er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan direct contact op.

Welke datalek procedures we geïmplementeerd hebben

Op deze website worden alle bezoeken en interacties op ongeregeldheden gecontroleerd met behulp van Wordfence,

Daarnaast worden alle gehoste zaken gemonitord door de hostingprovider Antagonist.

Wanneer deze of andere bronnen doen vermoeden dat de hier verzamelde gegevens in handen van ongeoorloofden zijn terechtgekomen, zalDe Bewonersvereniging SWKB zich uiteraard houden aan de meldplicht datalekken. Zie voor  meer informatie https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/beveiliging/meldplicht-datalekken.

Van welke derde partijen we data ontvangen

Deze website ontvangt geen data van derde partijen, zoals adverteerders.

Wat voor geautomatiseerde besluiten we nemen en profilering we doen met gebruikersdata

Deze website levert geen diensten die geautomatiseerde besluiten maakt en verzamelt geen data in bijvoorbeeld advertentieprofielen.

Openbaarmakingsverplichtingen van de industrie

De Bewonersvereniging SWKB is niet gebonden aan enige openbaarmakingsverplichtingen van de industrie.

voor en door de buurt