links

gemeente Zaanstad

• Beeldbank van het Gemeentearchief ZaanstadGedigitaliseerde collectie beeldmateriaal van het Gemeentearchief Zaanstad.
  • Nieuwsarchief Gemeente ZaanstadHet doorzoekbare nieuwsarchief van de Gemeente Zaanstad. Onmisbaar om bijvoorbeeld de laatste bekendmakingen niet te hoeven missen!
  • De digigids van de Gemeente Zaanstad (Wie Wat Waar)Demonstratie van het Digitale Gemeentegids Portaal, de Wie Wat Waar van Zaanstad. Bevat naast de Gemeentegids ook een (onvolledige) bedrijven index.
  • Bestuursinfomatiesysteem gemeente ZaanstadHet Bestuursinfomatiesysteem BIS bevat alle digitaal beschikbare openbare vergaderstukken van de gemeente Zaanstad.
  • RaadsvergaderingenU kunt hier raadsvergaderingen achteraf raadplegen. Daags na de vergadering kunt u de opname al terugluisteren of terugkijken.
  • Bewonersinformatie Zaandam WestBewonersbrieven worden verspreid door de gemeente en zijn een belangrijke bron van informatie voor u als bewoner. Wanneer er werkzaamheden zijn of er wordt bijvoorbeeld een buurtschouw gehouden in uw straat of wijk, stuurt de wijkmanager u een brief om u daarvan op de hoogte te stellen.  Op deze pagina vindt u o.a. recent verzonden bewonersinformatie binnen Zaandam West.
  • Bewonersbrieven verstuurd in Zaandam West (incl. SWKB)Hier staan de door de gemeente verstuurde bewonersbrieven, geordend per maand/jaar. Het overzicht lijkt iets achter te lopen t.o.v. het daadwerkelijk versturen…

project ontwikkelaars

• Startgoed / Eigen HaardStartgoed Amsterdam, inmiddels opgegaan in Eigen Haard, biedt kleinschalige bedrijfsruimten in Amsterdam voor startende en kleine bedrijven en heeft in het kader daarvan ook een plan ontwikkeld voor herinrichting van de Juliana van Stolberg School.

gelieerde organisaties

• Hart voor Stad.  Een website die opkomt voor de bewoners en andere belanghebbenden van Zaanstad
  • verbeter de buurt.  Verbeterdebuurt.nl is er om samen met jou buurten te verbeteren. Meld hier problemen en/of ideeën voor jouw buurt en wij geven ze door aan jouw gemeente of stadsdeel. Waarom verbeterdebuurt.nl? We zijn verbeterdebuurt.nl begonnen om buurten te verbeteren. We denken dat een gebruiksvriendelijke en simpele website daaraan bijdraagt. Steunt jouw gemeente verbeterdebuurt? We streven ernaar dat elke gemeente de meldingen van verbeterdebuurt ook echt behandelt. We hebben echter nog niet van elke gemeente officieel groen licht gekregen, maar we werken hier hard aan! Gemeenten kunnen ons bereiken op Gemeente@verbeterdebuurt.nl. Ben je het eens met een melding? Stem dan op de melding of plaats een reactie. Ook de gemeente kan op een melding reageren. Op die manier ontstaat er een directe dialoog tussen de gemeente en burgers.
  • Vereniging van Eigenaren “Claude Monet”.  Website van de Vereniging van Eigenaren van het appartementencomplex “Claude Monet”.
  • Bewoners.net In bewoners.net werken Amsterdamse wijk- en huurdersorganisaties en het Amsterdams Steunpunt Wonen (ASW) samen aan een site, waar zoveel mogelijk ervaringen en informatie op het gebied van wonen en leefbaarheid verzameld is. Bewoners.net is volgens eigen zeggen dé site voor en door wijk- en huurdersorganisaties!
  •  Amsterdams Steunpunt Wonen Het Amsterdams Steunpunt Wonen adviseert bewoners en bewonersgroepen over wonen en leefbaarheid. Het ASW streeft ernaar bewoners zodanig te ondersteunen dat ze zelf kunnen opkomen voor hun belangen en gebruik kunnen maken van hun rechten.

andere Zaanse wijken en -buurten

• Zaanse WijkenDe gezamenlijke website van andere Zaanse wijkverenigingen, w.o. Zaandam West, die zich, in tegenstelling tot onze bewonersvereniging, wel netjes in het keurslijf van het Wijkoverleg van de gemeente Zaanstad hebben geschikt…

overig

• Stichting Platform Fundering NederlandDe Stichting Platform Fundering Nederland is opgericht als nationale belangenbehartiger van eigenaren van woningen of gebouwen waaraan funderingsproblemen zijn ontstaan of dreigen te ontstaan ten gevolge van welke oorzaak dan ook.
  • Urhahn Urban Design. “Urhahn Urban Design is een innovatief en creatief bureau voor stedenbouwkundig ontwerp en strategie.”
    Bij ons bekend van als de organisator van de Community Planning.

pers

juridisch

• Raad van State. De Raad van State is onafhankelijk adviseur van de regering over wetgeving en bestuur en hoogste algemene bestuursrechter van het land. De Raad van State bewaakt de samenhang en continuïteit van het staatsbestel en de kwaliteit van het openbaar bestuur.

politiek

• Democratisch Zaanstad. De steeds weer actuele website van Democratisch Zaanstad met veel nieuws over- en steunbetuigingen aan onze buurt.
  • Weblog Harm Jan Egberts (PvdA Wethouder). Wethouder Financieën, Publieke dienstverlening en vergunningen
    Grondzaken, Internationale betrekkingen en stedenbanden
    Coördinerend wethouder Financiële strategie.
    Wijkwethouder Rosmolenwijk en Kogerveldwijk.
    “Wat heb ik mij kapot zitten ergeren gisteren…”

De eerder gepubliceerde weblogs van (ex-)raadsleden lijken inmiddels helaas te zijn opgeheven…