TOEKOMST SPORTFONDSENBAD ZEER ONZEKER

Onlangs is bekend geworden dat J.H. Bakker Bouwprojecten, eigenaar en ontwikkelaar van het Sportfondsenbad in de Mauvestraat, in december failliet is gegaan. Inmiddels heeft de uitvoerend aannemer, HSB-Bouw, de hekken en gereedschappen verwijderd. Geruchten dat deze partij zich verder met de ontwikkeling wil gaan bemoeien konden tot nu toe niet worden bevestigd. Ook de Gemeente Zaanstad, die het pand aan Bakker heeft verkocht ondanks de vele waarschuwingen, dat voor een scenario zoals zich dat nu heeft afgespeeld moest worden gevreesd, tast in het duister over de toekomst van het gebouw. Bakker ontvouwde zijn plannen voor de realisatie van een paramedisch centrum in het gebouw in 2009. Mede als gevolg van de economische crisis en de vestiging van een soortgelijk centrum in het voormalige quarantainegebouw in het Van Raaltenpark, bleek het project uiteindelijk onhaalbaar. Voor de Schildersbuurt is dit een grote teleurstelling omdat een fraai in oorspronkelijke staat gerestaureerd sportfondsenbad, een aantrekkelijke opwaardering van de buurt zou hebben betekend.

Een gedachte over “TOEKOMST SPORTFONDSENBAD ZEER ONZEKER”