Renovatie Sportfondsenbad Mauvestraat gaat beginnen.

Eindelijk is het zover! Na vele jaren van leegstand en verwaarlozing gaat de verbouwing en reconstructie van het Sportfondsenbad aan de Mauvestraat deze week van start. Het gebouw is sinds begin dit jaar eigendom van projectontwikkelaar Jan Hein Bakker, die in het pand een aantal te verhuren bedrijfsunits wil realiseren. Op maandag 18 februari begint de Gemeente met de aanleg van een aantal noodparkeergelegenheden ter vervanging van de parkeerplaatsen aan de noordkant van het gebouw. Deze worden afgezet voor de verwijdering van de oude gevelbeplating. De vervangende parkeerplaatsen worden op de brede stoep ter hoogte van Mauvestraat 98-108 gerealiseerd. Deze locatie is door de gemeente in samenwerking met de Commissie Sportfondsenbad bepaald. De nieuwe plekken vervangen helaas maar een klein deel van de tijdelijk buiten gebruik geraakte parkeerplaatsen. De parkeerdruk in de Mauvestraat en Van Goyenkade neemt door het werk in uitvoering sterk toe. Wij verzoeken daarom de bewoners van Van Goghweg en Paulus Potterhof om daar voorlopig hun auto niet meer te parkeren. De Commissie Sportfondsenbad van de Bewonersvereniging heeft zich de afgelopen jaren intensief ingezet om bij de herinrichting van het terrein rond het gebouw het aanzien te behouden en genoeg openbare parkeerruimte te handhaven. De gemeente zorgt in overleg voor herplant van bomen die verwijderd worden. Afgelopen najaar bereikten Jan Hein Bakker en de Commissie hierover een akkoord. Hierdoor werd aan de voorwaarden voor verkoop van het zwembad voldaan en kon de gemeente het groene licht geven voor het project.