Opening Medisch Centrum Zaanzorg in Van Raaltenpark aanstaande

Op 9 januari om 15.30 uur zal wethouder Dick Emmer het nieuwe Medisch Centrum Zaanzorg in het Van Raaltenpark officieel openen. Na een verbouwing van ongeveer een jaar heeft het quarantainegebouw van het voormalige ziekenhuis na jaren van leegstand weer een nieuwe bestemming gekregen. In de nieuwe praktijk vestigen zich naast de huisartsenpraktijk van Van Loenen een diëtiste, psycholoog, logopedisten, een audicien, fysiotherapeuten en mogelijk eveneens een apotheker.

Op 12 januari 2015 start de patiëntenzorg op de nieuwe locatie en patiënten van de praktijk krijgen op zaterdag 10 januari de gelegenheid om het nieuwe gebouw te bezichtigen. De nieuwe locatie is per auto te bereiken via de ingang aan de Van Goyenkade. Er is een 14-tal parkeerplaatsen voor dit doel aangelegd. Te voet is de praktijk ook via een deur in het hek van het zijpad aan de zijde van de Govert Flinckstraat bereikbaar. Geheel volgens de afspraken zijn voor de renovatie en herinrichting geen bomen gekapt en is uitsluitend sprake van verwijdering van enige wildgroei. Bovendien komen op de duikers in de vaart bij de ingang van het Van Raaltenpark, die enige tijd geleden zijn vervangen, binnenkort enkele bomen in struikvorm terug ter vervanging van het groen dat daar voor de herstelwerkzaamheden in 2013 was komen te vervallen.