Inloopavond herinrichting Van Goghweg druk bezocht!

De inloopavond herinrichting Vincent van Goghweg op woensdag 27 november in het Zaanlands Lyceum, werd door de buurtbewoners druk bezocht en was derhalve zeer geslaagd! De Gemeente was met een uitgebreide delegatie waarin alle betrokkenen vertegenwoordigd waren, aanwezig. Hierin vervulde ook de klankbordgroep, waarin ook het bestuur van de Bewonersvereniging is vertegenwoordigd, een informerende rol. Bewoners en belanghebbenden werden in goede sfeer en op professionele wijze geïnformeerd over het voorlopig ontwerp van de Van Goghweg. Uiteraard hebben veel bewoners hun bezorgdheid geuit over pijnpunten in het voorlopig ontwerp waarbij het parkeren, de rijstroken en de verkeerslichten op met name het smalle deel van het traject, tussen Van Goyenkade en Provincialeweg, de hoofdmoot vormden. Gebleken is dat het vrachtverkeer dat met name in de avonduren en ’s nachts over de Van Goghweg dendert – duidelijk dus geen bestemmingsverkeer- is eveneens een grote bron van ergernis. Bezoekers van de inloopavond hebben ruimschoots van de gelegenheid gebruik gemaakt om hun vragen en/of punten van zorg in een schriftelijke reactie aan de Gemeente duidelijk te maken. Vanaf begin december 2013 worden de bewonersreacties op onderwerp gebundeld en besproken. Intentie is om alle reacties met een antwoord op de website van de Gemeente te zetten.

Het vervolg van het project ziet er globaal als volgt uit:

December 2013 – Februari 2014:

• Afronding definitieve rapportage Royal Haskoning DHV
  • Analyseren en beantwoorden reacties naar aanleiding inloopavond
  • Nader asfaltonderzoek tbv geluidsvraagstuk à input voor aanvullend  onderzoek geluidsmaatregelen
  • Aanvullend onderzoek geluidsmaatregelen. Dit is mogelijk van invloed op het definitieve ontwerp
  • Onderzoek flora en fauna bomen Van Goghweg. Dit is mogelijk van invloed op definitief ontwerp
  • Rapportage bestuur op basis van bovenstaande uitkomsten

Maart 2014:

• Eventueel extra klankbordgroepoverleg + overleg met bewoners / belanghebbenden
  • Kapaanvraag bomen
  • Maart 2014:
  • Opstellen definitief ontwerp en informeren klankbordgroep, bewoners / belanghebbenden

April 2014:

• Uitwerken definitief ontwerp naar bestek en tekeningen
  • Opstellen BLVC plan voor uitvoering werk (bereikbaarheid, leefbaarheid, veiligheid, communicatie)

Juni – september 2014:

• Aanbesteding werk

Oktober 2014

• Uitvoering werkzaamheden riool en wegen.

presentatietekening voorlopig ontwerp

toelichting voorlopig ontwerp