Aansluiting autoverkeer Govert Flinckstraat op V. van Goghweg blijft!!!

Zodra bekend werd dat de gemeente voornemens was om de aansluiting op te heffen, kwamen tientallen buurtbewoners in verzet en dienden massaal bezwaarschriften in. Dat leek succes te hebben. Daarna ging de gemeente toch gewoon met dit plan door.

Om daar tegen te ageren hebben Kees Blonk en Joep van Houts onlangs nog bezwaarschriften ingediend tegen de nieuwe bouwvergunning voor een deel van het Voorslagterrein. Dat is voor het deel waar nu eengezinswoningen komen in plaats van de appartementen die er oorspronkelijk waren gedacht.

Maar nu hebben onze acties succes!

De gemeente heeft een besluit genomen en daarover een bekendmaking in de buurt verspreid. Nu is er tijdelijk een fiets- en voetgangerspad, maar na de bouwwerkzaamheden, als de Van Goghweg wordt vernieuwd, zal het uitgangspunt  het herstellen van een autoaansluiting zijn. Men studeert nog in welke variant: in een minimale variant  met alleen in vanaf de richting Westzijde en uit in de richting Provincialeweg (een ‘halve’ aansluiting), of volledig, zoals het was. Het ontwerp van de bewonersvereniging voor een volledige aansluiting wordt als één van de opties betrokken in het onderzoek.

We mogen ons gelukkig prijzen met onze wijkwethouder, die in deze zaak naar de buurt heeft geluisterd en heeft doorgezet.

bewonersbrief aansluiting Govert Flinckstraat op Vincent van Goghweg (pdf)

Een gedachte over “Aansluiting autoverkeer Govert Flinckstraat op V. van Goghweg blijft!!!”

1. Toch nog een succesje
    Hadden we dit gemeentebestuur en deze wijkwethouder maar eerder gehad! Het is een verademing na het vorige reactionaire schrikbewind. Fijn dat er serieus gekeken wordt naar goede argumenten en dat er gecommuniceerd kan worden.
    Jan Schoen.