Beste leden en abonnees op de nieuwsbrief

Allereerst wil ik jullie namens het bestuur van de bewonersvereniging een heel gelukkig, gezond en voorspoedig 2015 toewensen!

Het afgelopen jaar is bijzonder rustig verlopen en op het gebied van de belangrijke langlopende projecten in de buurt, de herinrichting van de Vincent van Goghweg en de renovatie van het Sportfondsenbad in de Mauvestraat, zijn geen belangrijke verschuivingen opgetreden. Achter de schermen hebben wij voortdurend contact gehad met de wijkmanager om van alle zaken die voor de buurt van belang zijn op de hoogte te blijven. Wel heeft het bestuur zich het afgelopen jaar ingezet om te bemiddelen tussen de daklozenopvang Zaanerf van het Leger des Heils en de directe omwonenden vanwege de problemen met overlast. Er zijn in goede harmonie duidelijke afspraken gemaakt waar beide partijen zich in konden vinden en is alle reden om optimistisch te zijn over de uitwerking daarvan nu het recentelijk gerenoveerde pand weer in gebruik is genomen. Uiteraard zullen wij wel de vinger aan de pols blijven houden.

Te rustig is het momenteel rond het Sportfondsenbad. De renovatiewerkzaamheden zijn tot nader order opgeschort hetgeen verband houdt met het aantal units dat momenteel verhuurd is. Pas bij een bezettingsgraad van 50 % zullen de werkzaamheden hervat worden aldus projectontwikkelaar Jan Hein Bakker. Belangrijkste punt op de agenda is de eerstvolgende bijeenkomst van de Klankbordgroep Vincent van Goghweg. Hierin zal duidelijk moeten worden hoe de plannen met de weg er precies uit gaan zien. Dat lijkt ons bovendien een uitgelezen moment om aansluitend een datum voor de jaarlijkse ledenvergadering te plannen zodat besproken kan worden wat we als bewonersvereniging van de plannen vinden. Zo gauw we weten wanneer de klankbordvergadering plaatsvindt zullen wij de datum voor de algemene ledenvergadering vaststellen. Wij hopen van harte dat we velen van u dan weer kunnen verwelkomen!

Namens uw bestuur:
Erik Koopman, voorzitter

2 gedachten over “Beste leden en abonnees op de nieuwsbrief”

1. Beste Erik Koopman,
    Vanuit het bewonerscomplex “de Schildershoek” in de Mauvestraat geloven wij echt niet meer in de mooie praatjes van de heer Bakker. Intussen worden wij de rotzooi rondom het zwembad echt zat. Het ziet er uit als een achterbuurt. Ik heb er enkele maanden geleden een mail over verzonden naar HSB bouw. Enkele weken daarna kwamen er een paar werklieden om de hekken wat terug te plaatsen maar de buiten opgeslagen steigers en aanverwante artikelen gingen zij niet doen. Veel te veel werk zeiden beide mannen en wij kregen daarvoor geen opdracht. Isolatiemateriaal waait steeds meer overal in het rond en in de sloot, plat liggende hekken worden overgroeid met gras en onkruid. Ik maakte er enkele foto’s van en wil nogmaals wat mails verzenden. Wil de buurtvereniging ons daarbij ondersteuning geven, waarschijnlijk kent u personen waarbij het goed aankomt en die serieus zouden willen kijken naar deze ravage. Heeft u voor mij wat e-mailaccounts waarnaar ik een schrijven en foto’s kan zenden of suggesties daarover. Wij zouden het zeer op prijs stellen.
    Lydia Grabijn
    secretaris bewonerscommissie Schildershoek

1. Geachte mevrouw Grabijn,

Ik zal uw kritiek direct bespreken met de voorzitter van de Commissie Sportfondsenbad van onze vereniging. Ik kan mij goed voorstellen dat de ravage geen vrolijke aanblik biedt iedere dag. Wij beginnen ons als vereniging eveneens zorgen te maken over het feit dat er geen enkele voortgang meer in de werkzaamheden zit en dat de zaak al behoorlijk begint te verpauperen. U kunt foto’s sturen naar onze redactie (saskiabax@upcmail.nl).

Erik Koopman